24/10/08

hell

Neraka, menurut banyak agama, adalah sebuah lokasi di akhirat, yang dapat dijelaskan sebagai tempat penderitaan. Hell is usually depicted as underground. Neraka biasanya digambarkan sebagai bawah tanah. Within Islam , Hell is traditionally depicted as fiery and painful, inflicting guilt and suffering. [1] Some other traditions, however, portray Hell as cold and gloomy. Dalam Islam, neraka secara tradisional digambarkan sebagai pedas dan menyakitkan, inflicting bersalah dan penderitaan. [1] Beberapa tradisi lain, namun, melukis neraka sebagai mendung dan dingin. Existence after life is not concrete in Judaism and may be portrayed as a state of neutrality, an eternal nothingness (" sheol ", often translated as Hell), simply non-life. Keberadaan kehidupan setelah tidak nyata dalam Judaisme dan mungkin potret sebagai keadaan netralitas, yang kekal ketiadaan ( "sheol", sering diterjemahkan sebagai neraka), cukup non-hidup.

Some theologies of Hell offer graphic and gruesome detail (for example, Islamic Jahannam ). Beberapa theologies neraka menawarkan grafis dan mengerikan detail (misalnya, Islam Jahannam). Religions with a linear divine history often depict Hell as endless (for example, see Hell in Christian beliefs ). Agama dengan linear ilahi sejarah seringkali menggambarkan neraka sebagai kehabisan (misalnya, melihat neraka dalam kepercayaan Kristen). Religions with a cyclic history often depict Hell as an intermediary period between incarnations (for example, see Chinese Di Yu ). Agama dengan berhubung dgn putaran sejarah seringkali menggambarkan neraka sebagai perantara antara periode inkarnasi (misalnya, melihat Cina Di Yu). Punishment in Hell typically corresponds to sins committed in life. Hukuman di neraka biasanya berkaitan dengan dosa di dalam kehidupan. Sometimes these distinctions are specific, with damned souls suffering for each wrong committed (see for example Plato's myth of Er or Dante's The Divine Comedy ), and sometimes they are general, with sinners being relegated to one or more chamber of Hell or level of suffering (for example, Augustine of Hippo asserting that unbaptized infants, whom he believed to be deprived of Heaven, suffer less in Hell than unbaptized adults). Kadang-kadang ini distinctions yang spesifik, dengan dirinya sangat menderita salah berkomitmen untuk masing-masing (lihat misalnya Plato's mitos Er dari Dante atau The Comedy ilahi), dan kadang-kadang mereka umum, dengan orang-orang yang relegated untuk satu atau lebih ruang neraka atau tingkat penderitaan (misalnya, Augustine dari Hippo penjualan yang unbaptized bayi, yang dia diyakini akan dicabut dari surga, menderita kurang dalam neraka unbaptized daripada orang dewasa). In Islam and Christianity , however, faith and repentance play a larger role than actions in determining a soul's afterlife destiny. Dalam Islam dan Kristen, namun, iman dan bertobat memainkan peran yang lebih besar daripada tindakan dalam menentukan nasib jiwa's baka.

Despite the common depictions of Hell as a fire, Dante 's Inferno portrays the innermost (9th) circle of Hell as a frozen lake of blood and guilt. [2] Hell is often portrayed as populated with demons , who torment the damned. Meskipun umum depictions neraka sebagai api, Dante 's Inferno potret yang paling dalam (9) lingkaran neraka sebagai danau beku darah dan bersalah. [2] neraka sering potret sebagai populasi dengan setan, yang siksaan yang terkutuk. Many are ruled by a death god, such as Nergal , the Hindu Yama , or concepts of the Christian Satan . Banyak yang memerintah dengan kematian Tuhan, seperti Nergal, Hindu Yama, atau konsep dari Kristen Setan. In contrast to Hell, other general types of afterlives are abodes of the dead and paradises. Sebaliknya ke neraka, umum jenis lain afterlives adalah abodes orang yang sudah mati dan paradises. Abodes of the dead are neutral places for all the dead (for example, see sheol ), rather than prisons of punishment for sinners. Abodes yang mati adalah tempat netral untuk semua mati (misalnya, melihat sheol), daripada hukuman penjara bagi orang-orang. A paradise is a happy afterlife for some or all the dead (for example, see heaven ). Sebuah surga adalah senang baka untuk beberapa atau semua mati (misalnya, melihat langit). Modern understandings of Hell often depict it abstractly, as a state of loss rather than as fiery torture literally under the ground. Modern pengertian neraka itu sering menggambarkan abstractly, sebagai kerugian negara bukan sebagai penyiksaan harfiah berapi di bawah tanah.

Contents Isi

[hide]

Etymology Etimologi

Germanic paganism and Christian vocabulary Jerman paganisme dan Kristen kosa kata

"Tys" (1889) oleh Johannes Gehrts.
"Hel" (1889) by Johannes Gehrts. "Tys" (1889) oleh Johannes Gehrts.

The modern English word Hell is derived from Old English hel , helle (about 725 AD to refer to a nether world of the dead) reaching into the Anglo-Saxon pagan period , and ultimately from Proto-Germanic *halja , meaning "one who covers up or hides something". [3] The word has cognates in related Germanic languages such as Old Frisian helle , hille , Old Saxon hellja , Middle Dutch helle (modern Dutch hel ), Old High German helle (Modern German Hölle ), and Gothic halja . [3] Subsequently, the word was used to transfer a pagan concept to Christian theology and its vocabulary [3] (however, for the Judeo-Christian origin of the concept see Gehenna ). Bahasa Inggris modern kata neraka adalah berasal dari Old English tys, helle (sekitar 725 AD untuk merujuk ke bawah dunia yang mati) menjangkau ke Anglo-Saxon pagan masa, dan akhirnya dari Proto-Jermanik * halja, berarti "satu yang meliputi atas atau menyembunyikan sesuatu ". [3] Kata terkait telah cognates di Jerman bahasa seperti Old Frisia helle, hille, Old Saxon hellja, Belanda Tengah helle (tys modern Belanda), Old High German helle (Modern Jerman Hölle), dan Jerman halja. [3] Setelah itu, kata ini digunakan untuk mentransfer konsep pagan ke teologi Kristen dan kosa kata [3] (Namun, untuk Judeo-Kristian asal konsep melihat neraka).

The English word hell has been theorized as being derived from Old Norse Hel . [3] Amongst other sources, the Poetic Edda , compiled from earlier traditional sources in the 13th century, and the Prose Edda , written in the 13th century by Snorri Sturluson , provide information regarding the beliefs of the Norse pagans , including a being named Hel , who is described as ruling over an underworld location of the same name . Inggris kata neraka telah berteori sebagai berasal dari Old Nordik tys. [3] Di antara sumber-sumber lain, yang Kris Edda, yang sebelumnya dari sumber tradisional di abad 13, dan Prosa Edda, ditulis di abad ke 13 oleh Snorri Sturluson, memberikan informasi mengenai kepercayaan dari Nordik pagan, termasuk yang bernama tys, yang digambarkan sebagai neraka melalui penetapan lokasi dari nama yang sama.

Profanity Senonoh

The word "Hell" used away from its religious context was long considered to be profanity , particularly in North America. Perkataan "neraka" digunakan dari konteks agama yang telah lama dianggap senonoh, khususnya di Amerika Utara. Although its use was commonplace in everyday speech and on television by the 1970s, many people in the US still consider it somewhat rude or inappropriate language, particularly involving children. [4] Many, particularly among religious circles and in certain sensitive environments, still avoid casual usage of the word. Meskipun penggunaannya terjadi dalam pembicaraan sehari-hari dan oleh televisi pada tahun 1970-an, banyak orang di Amerika Serikat masih menganggapnya tidak cukup bapet atau bahasa yang tidak pantas, terutama yang melibatkan anak-anak. [4] Banyak, terutama di kalangan agama dan kalangan tertentu di lingkungan yang peka terhadap, masih menghindari kasual penggunaan kata. In British English and some parts of North America, the word has fallen into common use and is not considered profane; often considered to be a safer and less offensive alternative to swearing, as in the phrase, "Go to Hell!" Di Inggris Bahasa Inggris dan beberapa bagian dari Amerika Utara, kata telah jatuh ke umum digunakan dan dianggap tidak senonoh; sering dianggap sebagai aman dan kurang menyinggung alternatif untuk sumpah, seperti dalam kalimat, "Ke neraka!" or "Bloody Hell!" [ citation needed ] . atau "Bloody neraka!" [sunting].

Religious literature and beliefs Literatur agama dan kepercayaan

Sebuah visi dari neraka Dante's Comedy ilahi. Ilustrasi oleh Gustave doré.
A vision of Hell from Dante ’s Divine Comedy . Sebuah visi dari neraka Dante 's Comedy ilahi. Illustration by Gustave Doré . Ilustrasi oleh Gustave doré.

Hell appears in several mythologies and religions . Neraka muncul di beberapa mythologies dan agama. It is commonly inhabited by demons and the souls of dead people. Hal ini umumnya dihuni oleh setan dan jiwa orang mati. Hell is often depicted in art and literature, perhaps most famously in Dante 's Divine Comedy . Neraka sering digambarkan dalam seni dan sastra, mungkin paling terkenal di Dante 's Comedy ilahi.

Polytheistic mythologies Politeistik mythologies

Greek mythology Mitologi Yunani

Main article: Tartarus Artikel utama: neraka

In classic Greek mythology, below Heaven, Earth, and Pontus is Tartarus, or Tartaros (Greek Τάρταρος, deep place). Dalam Mitologi Yunani klasik, di bawah surga, bumi, dan Pontus adalah neraka, atau tartaros (Τάρταρος Yunani, tempat mendalam). It is either a deep, gloomy place, a pit or abyss used as a dungeon of torment and suffering that resides within Hades (the entire underworld) with Tartarus being the hellish component. Ini adalah salah satu yang mendalam, mendung tempat, sumur atau abyss digunakan sebagai ruang gelap bawah tanah dari siksaan dan penderitaan yang berada dalam neraka (seluruh dunia penjahat) dengan neraka yang merupakan komponen jahat. In the Gorgias, Plato (c. 400 BC) wrote that souls were judged after death and those who received punishment were sent to Tartarus. Dalam Gorgias, Plato (c. 400 SM) menulis bahwa dirinya telah diadili setelah kematian dan orang-orang yang menerima hukuman telah dihantar ke neraka. As a place of punishment, it can be considered a hell. Sebagai tempat hukuman, dapat dianggap sebagai neraka. The classic Hades, on the other hand, is more similar to Old Testament Sheol. Klasik neraka, di sisi lain, adalah lebih mirip dengan Perjanjian Lama Sheol.

European mythologies Eropa mythologies

The hells of Europe include Briton Mythology's “Anaon”, Celtic Mythology 's “ Uffern ”, the hell of Lapps Mythology and Ugarian Mythology's “Manala” leads to annihilation. Hells di Eropa termasuk Britania Raya Mitologi's "Anaon", Celtic Mitologi 's "Uffern", yang neraka dari Lapps Mitologi dan Ugarian Mitologi's "Manala" mengarah ke penghapusan. The hells in the Middle East include Sumerian Mythology 's “Aralu”; the hells of Canaanite Mythology, Hittite Mythology and Mithraism ; the weighing of the heart in Egyptian Mythology can lead to annihilation. Hells yang di Timur Tengah termasuk Mitologi Sumeria 's "Aralu"; yang hells dari Mitologi Kanaan, dan Mitologi Hittite Mithraism, dengan pertimbangan jantung di Mesir Mitologi dapat menyebabkan pengikisan. The hells of Asia include Bagobo Mythology's “Gimokodan” and Ancient Indian Mythology 's “Kalichi". African hells include Haida Mythology's “Hetgwauge” and the hell of Swahili Mythology. The hells of the Americas include Aztec Mythology 's “Mictlan”, Inuit Mythology 's “Adlivun” and Yanomamo Mythology's “Shobari Waka”. The Oceanic hells include Samoan Mythology's “O le nu'uo-nonoa” and the hells of Bangka Mythology and Caroline Islands Mythology. Hells di Asia termasuk Bagobo Mitologi's "Gimokodan" Kuno dan India Mitologi 's "Kalichi". Hells Afrika termasuk Mitologi Haida's "Hetgwauge" dan neraka dari Swahili Mitologi. The hells dari Amerika termasuk Mitologi Aztec' s "Mictlan", Seruit Mitologi 's "Adlivun" dan Yanomamo Mitologi's "Shobari Waka". Hells termasuk yang berhubung dgn Oceania Samoa Mitologi's "O le nu'uo-nonoa" dan hells Bangka Mitologi Caroline dan Kepulauan Mitologi.

American mythologies Amerika mythologies

In Maya mythology , Xibalbá is the dangerous underworld of nine levels ruled by the demons Vucub Caquix and Hun Came . Dalam Mitologi Maya, Xibalbá adalah berbahaya neraka dari sembilan tingkat memerintah oleh setan Vucub Caquix dan barbar datang. The road into and out of it is said to be steep, thorny and very forbidding. Metnal is the lowest and most horrible of the nine Hells of the underworld ,it is ruled by Ah Puch . Jalan ke dalam dan keluar dikatakan menjadi curam, dan sangat melarang berduri. Metnal adalah terendah dan paling mengerikan dari sembilan Hells dari neraka, ia memerintah dengan Ah Puch. Ritual healers would intone healing prayers banishing diseases to Metnal . Ritual healers akan menyanyikan doa-doa penyembuhan penyakit banishing untuk Metnal. Much of the Popol Vuh describes the adventures of the Maya Hero Twins in their cunning struggle with the evil lords of Xibalbá . Sebagian besar Popol Vuh menggambarkan petualangan dari Maya Hero Twins dalam perjuangan mereka licik dengan tuhan yang jahat Xibalbá.

Abrahamic religions Agama Abrahamik

Judaism Judaisme

Daniel 12:2 proclaims "And many of those who sleep in the dust of the earth shall awake, Some to everlasting life, Some to shame and everlasting contempt." Judaism does not have a specific doctrine about the afterlife, but it does have a mystical/Orthodox tradition of describing Gehenna . Daniel 12:2 menyatakan "Dan banyak orang-orang yang tidur di dalam debu di bumi akan bangun, Beberapa untuk kehidupan yang kekal, Beberapa malu untuk kekal dan hina." Judaisme tidak memiliki doktrin khusus tentang akhirat, tetapi ia memiliki mistik / Ortodoks tradisi menjelaskan neraka. Gehenna is not Hell, but rather a sort of Purgatory where one is judged based on his or her life's deeds, or rather, where one becomes fully aware of one's own shortcomings and negative actions during one's life. Penjara tidak neraka, tetapi satu bentuk Purgatori di mana satu adalah diadili sesuai dengan perbuatan dia hidup, atau tepatnya, di mana satu menjadi satu sepenuhnya menyadari sendiri kekurangan dan tindakan negatif selama hidup seseorang. The Kabbalah describes it as a "waiting room" (commonly translated as an "entry way") for all souls (not just the wicked). The Kabbalah menjelaskan sebagai "ruang tunggu" (umumnya diterjemahkan sebagai "jalan masuk") untuk semua jiwa-jiwa (tidak hanya yang jahat). The overwhelming majority of rabbinic thought maintains that people are not in Gehenna forever; the longest that one can be there is said to be 11 months, however there has been the occasional noted exception. Lebih besar berhubung dgn Talmud mempertahankan pemikiran orang-orang yang tidak di neraka selamanya; lama yang ada dapat dikatakan 11 bulan, namun telah dicatat yang sesekali pengecualian. Some consider it a spiritual forge where the soul is purified for its eventual ascent to Olam Habah ( heb. עולם הבא; lit. "The world to come", often viewed as analogous to Heaven ). Beberapa menganggapnya tidak meniru yang rohani dimana jiwa disucikan adalah untuk akhirnya pendakian ke Olam Habah (Ibr. עולם הבא; lit. "Absen dari dunia untuk datang", sering dilihat sebagai sejalan dengan surga). This is also mentioned in the Kabbalah , where the soul is described as breaking, like the flame of a candle lighting another: the part of the soul that ascends being pure and the "unfinished" piece being reborn. Hal ini juga disebutkan dalam Kabbalah, di mana jiwa dijelaskan sebagai melanggar, seperti nyala api dari lilin lampu lain: bagian dari jiwa yang ascends yang murni dan "belum selesai" potong menjadi reborn.

According to Jewish teachings, hell is not entirely physical; rather, it can be compared to a very intense feeling of shame. Menurut ajaran Yahudi, neraka tidak seluruhnya fisik; agak, ia dapat dibandingkan dengan yang sangat intens rasa malu. People are ashamed of their misdeeds and this constitutes suffering which makes up for the bad deeds. Orang malu mereka misdeeds dan ini merupakan unsur yang menderita untuk perbuatan-perbuatan yang buruk. When one has so deviated from the will of God , one is said to be in gehinom . Bila telah jadi satu deviated dari kehendak Tuhan, satu dikatakan di gehinom. This is not meant to refer to some point in the future, but to the very present moment. Hal ini tidak dimaksudkan untuk merujuk ke beberapa titik di masa depan, tetapi untuk saat sekarang sangat. The gates of teshuva (return) are said to be always open, and so one can align his will with that of God at any moment. Pintu teshuva (kembali) dikatakan akan selalu terbuka, dan dapat mensejajarkan sehingga satu dengan yang kita akan Allah setiap saat. Being out of alignment with God's will is itself a punishment according to the Torah . Menjadi dari deretan dengan Allah itu sendiri merupakan sebuah hukuman sesuai dengan Taurat. In addition, Subbotniks and Messianic Judaism believe in Gehenna, but Samaritans probably believe in a separation of the wicked in a shadowy existence, Sheol, and the righteous in heaven. Selain itu, Subbotniks dan Yudaisme Mesianik percaya dalam penjara, tetapi mungkin Samaria percaya dalam pemisahan yang jahat dalam bayangan keberadaan, Sheol, dan yang saleh di langit.

Christianity Kristen

The Christian doctrine of hell derives from the teaching of the New Testament , where hell is typically described using the Greek words Tartarus or Hades or the Hebrew word Gehenna . Kristian doktrin neraka berasal dari guru dari Perjanjian Baru, di mana neraka biasanya dijelaskan menggunakan kata Yunani neraka atau neraka atau kata Ibrani penjara. Hell is taught as the final destiny of those who have not accepted Jesus Christ as their savior after they have passed through the great white throne of judgment [5] [6] , where they will be punished for sin and permanently separated from God after the general resurrection and last judgment . Neraka yang diajar sebagai takdir akhir dari orang-orang yang belum menerima Yesus Kristus sebagai penyelamat mereka setelah mereka lulus melalui besar putih takhta penghakiman [5] [6], di mana mereka akan dihukum untuk dosa secara permanen dan terpisah dari Allah setelah umum kebangkitan dan penghakiman terakhir. However, many Christian theologians of the early Church and some of the modern Church subscribe to the doctrines of conditional immortality (" annihilationism ") or universal reconciliation . [7] [8] [9] Namun, banyak ahli-ahli teologi Kristen Jemaat awal dan beberapa dari Gereja modern untuk berlangganan doktrin dari kondisi kekekalan ( "annihilationism") atau universal rekonsiliasi. [7] [8] [9]

Islam Islam

Main article: Jahannam Artikel utama: Jahannam

Muslims believe in jahannam (in Arabic : جهنم) (which is related to the Hebrew word gehennim and resembles the versions of Hell in Christianity ). Muslim percaya pada jahannam (dalam bahasa Arab: جهنم) (yang berkaitan dengan kata Ibrani gehennim dan mirip dengan versi pada Jahanam Kristen). In the Qur'an , the holy book of Islam , there are literal descriptions of the condemned in a fiery Hell, as contrasted to the garden-like Paradise ( jannah ) enjoyed by righteous believers. Di dalam Alquran, buku suci Islam, terdapat penjelasan harfiah dari dikutuk di neraka yang menyala, sebagai berbanding ke-seperti taman surga (jannah) dinikmati oleh orang-orang saleh.

In addition, Heaven and Hell are split into many different levels depending on the actions perpetrated in life, where punishment is given depending on the level of evil done in life, and good is separated into other levels depending on how well one followed God while alive. Selain itu, surga dan neraka yang dibagi menjadi berbagai tingkatan tergantung pada tindakan perpetrated dalam kehidupan, dimana hukuman yang diberikan tergantung pada tingkat kejahatan dilakukan dalam kehidupan, baik dan dipisahkan ke tingkat lain tergantung pada seberapa baik satu diikuti Tuhan sementara hidup . The gate of Hell is guarded by Maalik who is the leader of the angels assigned as the guards of hell also known as Zabaaniyah . Pintu gerbang neraka yang dijaga ketat oleh Maalik yang merupakan pemimpin para malaikat yang ditugaskan sebagai penjaga neraka juga dikenal sebagai Zabaaniyah. The Quran states that the fuel of Hellfire is rocks/stones ( idols ) and human beings. Quran menyatakan bahwa bahan bakar dari Hellfire adalah batu / batu (berhala) dan manusia.

Although generally Hell is often portrayed as a hot steaming and tormenting place for sinners, there is one Hell pit which is characterized differently from the other Hell in Islamic tradition. Zamhareer is seen as the coldest and the most freezing Hell of all; yet its coldness is not seen as a pleasure or a relief to the sinners who committed crimes against God. Meskipun umumnya adalah neraka sering potret sebagai uap panas dan tormenting tempat untuk orang-orang, ada satu lubang neraka yang tidak berbeda dari yang lain neraka dalam tradisi Islam. Zamhareer dianggap sebagai coldest dan yang paling beku neraka semua; namun para kedinginan tidak dilihat sebagai kenikmatan atau bantuan untuk orang-orang yang berkomitmen kejahatan terhadap Allah. The state of the Hell of Zamhareer is a suffering of extreme coldness, of blizzards , ice, and snow which no one on this earth can bear. Negara dari neraka dari Zamhareer adalah penderitaan yang ekstrim kedinginan, dari blizzards, es, dan salju yang tidak pada satu bumi ini dapat melahirkan. The lowest pit of all existing Hells is the Hawiyah which is meant for the hypocrites and two-faced people who claimed to believe in Allah and His messenger by the tongue but denounced both in their hearts. Hypocrisy is considered to be the most dangerous sin of all (despite the fact that Shirk is the greatest sin viewed by Allah). Terendah dari semua lubang yang ada Hells adalah Hawiyah yang dimaksudkan untuk orang-orang munafik dan bermuka dua orang yang diklaim untuk beriman kepada Allah dan Rasul-Nya dengan lisan tetapi denounced baik di hati mereka. Kemunafikan dianggap paling berbahaya dosa semua (walaupun fakta yang menjauhi dosa besar adalah dilihat oleh Allah). According to the Qur'an, all non-believers who have received and rejected Islamic teachings will go to Hell. Menurut Alquran, tidak semua orang-orang yang telah menerima dan menolak ajaran Islam akan pergi ke neraka.

Eastern religions Agama timur

Buddhism Buddhisme

Buddhism teaches that there are five (sometimes six) realms of rebirth, which can then be further subdivided into degrees of agony or pleasure. Buddhisme mengajarkan bahwa terdapat lima (kadang-kadang enam) realms dari kebangkitan, yang kemudian dapat lebih lanjut subdivided ke tingkat sekarat atau senang. Of these realms, the hell realms, or Naraka , is the lowest realm of rebirth. Dari jumlah tersebut realms, hello realms, atau Naraka, adalah terendah dari kebangkitan kerajaan. Of the hell realms, the worst is Avīci or "endless suffering". Dari neraka realms, yang terburuk adalah Avīci atau "kehabisan menderita". The Buddha's disciple, Devadatta , who tried to kill the Buddha on three occasions, as well as create a schism in the monastic order, is said to have been reborn in the Avici Hell. Buddha's murid, Devadatta, yang mencoba untuk membunuh Budha pada tiga kali, serta membuat keretakan dalam rangka monastik, yang dikatakan telah reborn dalam neraka Avici.

However, like all realms of rebirth, rebirth in the Hell realms is not permanent, though suffering can persist for eons before being reborn again. Namun, seperti semua realms dari kebangkitan, kebangkitan di neraka realms tidak permanen, meskipun menderita untuk dapat mendesakkan eons sebelum reborn lagi. In the Lotus Sutra , the Buddha teaches that eventually even Devadatta will become a Buddha himself, emphasizing the temporary nature of the Hell realms. Dalam Lotus Sutra, Buddha mengajar yang akhirnya bahkan Devadatta akan menjadi Buddha dirinya, sementara menekankan pada sifat dari neraka realms. Thus, Buddhism teaches to escape the endless migration of rebirths (both positive and negative) through the attainment of Nirvana . Dengan demikian, Buddhisme mengajarkan untuk melarikan diri yang kehabisan migrasi dari rebirths (baik positif dan negatif) melalui pencapaian Nirwana.

The Bodhisattva Ksitigarbha , according to the Ksitigarbha Sutra, made a great vow as a young girl to not reach Enlightenment until all beings were liberated from the Hell Realms or other unwholesome rebirths. The Bodhisattva Ksitigarbha, menurut Ksitigarbha Sutra, yang dibuat besar sumpah sebagai gadis muda untuk tidak mencapai pencerahan sampai semua makhluk adalah liberated dari neraka Realms atau lainnya kurang sehat rebirths. In popular literature, Ksitigarbha travels to the Hell realms to teach and relieve beings of their suffering. Dalam literatur populer, Ksitigarbha perjalanan ke neraka realms untuk mengajar dan membebaskan mereka yang menderita.

Hinduism Hindu

Main article: Naraka Artikel utama: Naraka
Yama's Court dan neraka. Blue angka itu Yamaraj (The Hindu dewa kematian) dengan istri Yami dan Chitragupta abad ke-17 dari Pemerintah Lukisan Museum, Jakarta.
Yama's Court and Hell. Yama's Court dan neraka. The Blue figure is Yamaraj (The Hindu god of death) with his consort Yami and Chitragupta Blue angka itu Yamaraj (The Hindu dewa kematian) dengan istri Yami dan Chitragupta
17th century Painting from Government Museum, Chennai . Lukisan abad ke-17 dari Pemerintah Museum, Jakarta.

In Hinduism , there are different opinions from various schools of thought on Hell which is called Naraka (in Sanskrit: नर्क). Dalam Hindu, ada yang berbeda pendapat dari berbagai sekolah pemikiran di neraka yang disebut Naraka (Sansekerta dalam: नर्क). For some it is metaphorical, or a lower spiritual plane (called Naraka Loka ) where the spirit is judged, or partial fruits of karma affected in a next life. Untuk itu beberapa metafora, atau yang lebih rendah rohani pesawat (disebut Naraka Loka) di mana roh adalah diadili, atau bagian dari buah karma terpengaruh dalam kehidupan berikutnya. In Mahabharata there is a mention of the Pandavas going to Heaven and the Kauravas going to Hell. Dalam Mahabharata ada yang menyebutkan Pandavas pergi ke surga dan Kauravas pergi ke neraka. Hells are also described in various Puranas and other scriptures. Hells juga dijelaskan dalam berbagai Puranas dan lain Kitab Suci. Garuda Purana gives a detailed account of Hell, its features and enlists amount of punishment for most of the crimes like modern day penal code. Garuda Purana memberikan lebih detil account neraka, dan fitur-fiturnya enlists jumlah hukuman bagi sebagian besar kejahatan seperti modern hari hukum pidana.

It is believed that people who commit sins go to Hell and have to go through punishments in accordance with the sins they committed. Dipercaya bahwa orang-orang yang komit dosa pergi ke neraka dan harus pergi melalui hukuman sesuai dengan dosa mereka. The god Yamaraj , who is also the god of death, presides over Hell. Tuhan Yamaraj, yang juga dewa kematian, presides atas neraka. Detailed accounts of all the sins committed by an individual are kept by Chitragupta , who is the record keeper in Yama's court. Account rinci dari semua dosa yang dilakukan oleh individu yang disimpan oleh Chitragupta, yang merupakan rekor penjaga Yama's di pengadilan. Chitragupta reads out the sins committed and Yama orders appropriate punishments to be given to individuals. Chitragupta bacaan keluar dosa berkomitmen sesuai pesanan dan Yama hukuman yang akan diberikan kepada individu. These punishments include dipping in boiling oil, burning in fire, torture using various weapons, etc. in various Hells. Hukuman ini termasuk penyelaman di minyak mendidih, pembakaran dalam api, penyiksaan menggunakan berbagai senjata, dll dalam berbagai Hells. Individuals who finish their quota of the punishments are reborn in accordance with their balance of karma . Individu yang menyelesaikan kuota dari hukuman yang reborn sesuai dengan keseimbangan karma. All created beings are imperfect and thus have at least one sin to their record; but if one has generally led a pious life, one ascends to Paradise , or Swarga after a brief period of expiation in Hell. Menciptakan semua makhluk yang sempurna sehingga memiliki setidaknya satu dosa untuk merekam mereka, tetapi jika satu dipimpin umumnya memiliki kehidupan yang saleh, satu ascends ke surga, atau Swarga setelah beberapa periode kafarat dalam neraka.

Taoism Taoisme

Ancient Taoism had no concept of Hell, as morality was seen to be a man-made distinction and there was no concept of an immaterial soul. Kuno Taoisme tidak ada konsep neraka, sebagai moralitas dipandang seorang laki-laki-perbezaan yang dibuat dan tidak ada konsep yang bentuknya abstrak jiwa. In its home country China , where Taoism adopted tenets of other religions, popular belief endows Taoist Hell with many deities and spirits who punish sin in a variety of horrible ways. Dalam rumah negara Cina, dimana Taoisme kaidah-kaidah yang diadopsi dari agama-agama lain, kepercayaan endows Tao neraka dengan banyak dewa dan roh yang menghukum dosa dalam berbagai cara mengerikan. This is also considered Karma for Taoism. Hal ini juga dianggap Karma untuk Taoisme.

Chinese folk beliefs Cina kepercayaan rakyat

Main article: Di Yu Artikel utama: Di Yu
Sebuah patung tembikar Cina beku dari "neraka's penyiksa," abad 16, Dinasti Ming
A Chinese glazed earthenware sculpture of "Hell's torturer," 16th century, Ming Dynasty Sebuah patung tembikar Cina beku dari "neraka's penyiksa," abad 16, Dinasti Ming

In Chinese mythology, the name of Hell does not carry a negative connotation. Dalam Mitologi Cina, nama neraka tidak membawa konotasi negatif. The Hell they refer to is Di Yu . Neraka yang mereka lihat adalah Di Yu. Diyu is a maze of underground levels and chambers where souls are taken to atone for their earthly sins. Diyu adalah siur dari tingkat bawah tanah dan kamar-kamar di mana dirinya diambil untuk menebus dosa duniawi untuk mereka. The popular story is that the word Hell was introduced to China by Christian missionaries , who preached that all non-Christian Chinese people would "go to Hell" when they die. Cerita yang populer adalah bahwa kata neraka telah diperkenalkan ke China oleh Kristen misionaris, yang diajarkan bahwa semua non-Kristen orang Cina akan "pergi ke neraka" ketika mereka mati. As such, it was believed that the word "Hell" was the proper English term for the Chinese afterlife, and hence the word was adopted. Oleh karena itu, ia percaya bahwa kata "neraka" adalah istilah bahasa Inggris yang tepat untuk Cina akhirat, dan dengan itu kata diadopsi. The Chinese view Hell as similar to a present day passport or immigration control station. Cina melihat neraka sebagai mirip dengan hari paspor atau stasiun kontrol imigrasi. In a Chinese funeral, they burn many Hell Bank Notes for the dead. Di Cina pemakaman, mereka membakar banyak neraka UKA untuk mati. With this Hell money, the dead person can bribe the ruler of Hell, and spend the rest of the money either in Hell or in Heaven. Dengan uang ini neraka, orang yang mati dapat sogokan penguasa neraka, dan menghabiskan sisa uang baik di dalam surga atau neraka. There is a belief that once the dead person runs out of Hell money, and if he does not receive more, he will be eternally poor. Ada kepercayaan bahwa setelah mati orang kehabisan uang neraka, dan jika ia tidak menerima lebih banyak, ia akan selalu miskin.

Buddhist and Indian influences also play a role in Chinese views on Hell. Buddha dan pengaruh India juga berperan di Cina dilihat pada neraka. The king of the underworld, Enma , bears strong resemblance to the Hindu/Buddhist figure Yama , for example. Raja dari neraka, Enma, beruang kuat untuk persamaan Hindu / Buddha angka Yama, misalnya.

Zoroastrianism Zoroastrianisme

Zoroastrianism has historically suggested several possible fates for the wicked, including annihilation, purgation in molten metal, and eternal punishment, all of which have standing in Zoroaster's writings. Zoroastrianisme historis telah menyarankan beberapa nasib untuk jahat, termasuk pengikisan, penyucian di jenang, dan hukuman kekal, semua yang telah berdiri di Zarathustra's tulisannya. Zoroastrian eschatology includes the belief that wicked souls will remain in hell until, following the arrival of three saviors at thousand-year intervals, Ahura Mazda reconciles the world, destroying evil and resurrecting tormented souls to perfection. [10] Zoroastrian ilmu akhirat termasuk kepercayaan diri yang jahat akan tetap sampai di neraka, setelah kedatangan dari tiga ribu saviors di tahun-interval, Ahura Mazda reconciles dunia, merusak jahat dan disiksa resurrecting dirinya untuk kesempurnaan. [10]

The sacred Gathas mention a “House of the Lie″ for those “that are of an evil dominion, of evil deeds, evil words, evil Self, and evil thought, Liars.” [11] However, the only Zoroastrian text that describes hell in detail is the Book of Arda Viraf . [12] It depicts particular punishments for particular sins -- for instance, being trampled by cattle as punishment for neglecting the needs of work animals. [13] Sakral Gathas menyebutkan "Rumah yang Lie" bagi mereka "yang jahat dari sebuah kerajaan, dari kejahatan, kata jahat, kejahatan Cukup, dan pikiran jahat, pendusta." [11] Namun, hanya menjelaskan Zoroastrian teks yang neraka secara rinci adalah Kitab Arda Viraf. [12] Ia menggambarkan hukuman tertentu untuk dosa tertentu - misalnya, yang trampled oleh ternak sebagai hukuman untuk mengabaikan kebutuhan kerja binatang. [13]

New Religious Movements Gerakan agama baru

The Bahá'í Faith regards the conventional description of Hell (and heaven) as a specific place as symbolic. [14] Instead the Bahá'í writings describe Hell as a "spiritual condition" where remoteness from God is defined as Hell; conversely heaven is seen as a state of closeness to God. [14] The Baha'i berkaitan konvensional deskripsi neraka (dan surga) sebagai tempat tertentu sebagai simbolis. [14] Tetapi yang Baha'i tulisannya menjelaskan neraka sebagai "kondisi rohani" di mana jarak dari Tuhan didefinisikan sebagai neraka; sebaliknya langit dianggap sebagai keadaan kedekatan kepada Allah. [14]

Literature Literatur

"Dante Dan Publius Vergilius Maro Dalam neraka" (1850) oleh William-Adolphe Bouguereau.
"Dante And Virgil In Hell" (1850)by William-Adolphe Bouguereau . "Dante Dan Publius Vergilius Maro Dalam neraka" (1850) oleh William-Adolphe Bouguereau.

In his Divina commedia ('Divine comedy'; set in the year 1300), Dante Alighieri employed the conceit of taking Virgil as his guide through Inferno (and then, in the second cantiche, up the mountain of Purgatorio ). Dalam Divina commedia ( 'ilahi komedi'; ditetapkan pada tahun 1300), Dante Alighieri keangkuhan yang bekerja untuk mengambil Publius Vergilius Maro sebagai panduan melalui Inferno (dan kemudian, di kedua cantiche, naik gunung dari Purgatorio). Virgil himself is not condemned to Hell in Dante's poem but is rather, as a virtuous pagan, confined to Limbo just at the edge of Hell. Publius Vergilius Maro dirinya tidak mengalami neraka di Dante's sajak tetapi agak, sebagai suci pagan, kepada Limbo hanya di tepi neraka. The geography of Hell is very elaborately laid out in this work, with nine concentric rings leading deeper into the Earth and deeper into the various punishments of Hell, until, at the center of the world, Dante finds Satan himself trapped in the frozen lake of Cocytus . Geografi neraka yang sangat elaborately meletakkan ini dalam bekerja, dengan sembilan cincin konsentris terkemuka lebih ke Bumi dan lebih mendalam ke dalam berbagai hukuman neraka, sampai, di pusat dunia, Setan Dante menemukan dirinya terperangkap di danau yang beku Cocytus. A small tunnel leads past Satan and out to the other side of the world, at the base of the Mount of Purgatory. Sebuah terowongan kecil lead terakhir Setan dan keluar ke sisi lain dari dunia, di bagian bawah bukit Purgatori.

John Milton 's Paradise Lost (1667) opens with the fallen angels , including their leader Satan , waking up in Hell after having been defeated in the war in heaven and the action returns there at several points throughout the poem. John Milton 's Paradise Lost (1667) akan terbuka dengan turun malaikat, termasuk pemimpin mereka Setan, ibu di neraka setelah telah dikalahkan dalam perang di langit dan tindakan kembali ada beberapa poin di sepanjang sajak. Milton portrays Hell as the abode of the demons, and the passive prison from which they plot their revenge upon Heaven through the corruption of the human race. Milton potret neraka sebagai tempat kediaman dari setan, dan pasif dari penjara yang mereka plot mereka dendam atas surga melalui korupsi dari ras manusia. 19th century French poet Arthur Rimbaud alluded to the concept as well in the title and themes of one of his major works, " A Season In Hell ". Abad ke-19 penyair Perancis Arthur Rimbaud konsep untuk alluded juga di judul dan tema dari salah seorang utama bekerja, "A Season Dalam neraka". Rimbaud's poetry portrays his own suffering in a poetic form as well as other themes. Rimbaud's puisi potret sendiri menderita dalam bentuk kebebasan serta tema lainnya.

Many of the great epics of European literature include episodes that occur in Hell. Banyak dari Eropa epics besar literatur termasuk episode yang terjadi dalam neraka. In the Roman poet Virgil 's Latin epic, the Aeneid , Aeneas descends into Dis (the underworld) to visit his father's spirit. Dalam Roma penyair Publius Vergilius Maro 's Latin hebat, yang Aeneid, Aeneas turun ke Dis (di neraka) untuk mengunjungi ayahnya semangat. The underworld is only vaguely described, with one unexplored path leading to the punishments of Tartarus, while the other leads through Erebus and the Elysian Fields. Dunia penjahat yang hanya setengah-setengah dijelaskan, tetep dengan satu jalan yang menuju dari hukuman neraka, sedangkan yang lain melalui lead Erebus dan Elysian Field.

The idea of Hell was highly influential to writers such as Jean-Paul Sartre who authored the 1944 play " No Exit " about the idea that "Hell is other people". Ide neraka sangat berpengaruh kepada penulis seperti Jean-Paul Sartre yang penulis pada 1944 bermain "Tidak Keluar" tentang gagasan bahwa "Neraka adalah orang lain". Although not a religious man, Sartre was fascinated by his interpretation of a Hellish state of suffering. CS Lewis 's The Great Divorce (1945) borrows its title from William Blake 's Marriage of Heaven and Hell (1793) and its inspiration from the Divine Comedy as the narrator is likewise guided through Hell and Heaven. Meskipun bukan agama manusia, Sartre adalah kagum dengan interpretasi dari Hellish keadaan menderita. CS Lewis' s post comment (1945) borrows dengan judul dari William Blake 's Perkawinan dari surga dan neraka (1793) dan inspirasi dari Comedy ilahi sebagai rawi adalah juga petunjuk melalui neraka dan surga. Hell is portrayed here as an endless, desolate twilight city upon which night is imperceptibly sinking. Neraka adalah potret di sini sebagai akan kehabisan, sunyi senja kota pada malam adalah yang imperceptibly tenggelam. The night is actually the Apocalypse , and it heralds the arrival of the demons after their judgment. Malam sebenarnya Apocalypse, dan heralds datangnya dari setan setelah mereka itu. Before the night comes, anyone can escape Hell if they leave behind their former selves and accept Heaven's offer, and a journey to Heaven reveals that Hell is infinitely small; it is nothing more or less than what happens to a soul that turns away from God and into itself. Sebelum malam datang, seseorang dapat penyelamatan neraka jika mereka meninggalkan di belakang mereka mantan diri dan menerima surga's menawarkan, dan perjalanan ke surga, menunjukkan bahwa neraka adalah sangat jauh lebih kecil, tetapi tidak ada yang lebih atau kurang dari apa yang terjadi pada jiwa yang berpaling dari Tuhan dan ke itu sendiri.

Piers Anthony in his series Incarnations of Immortality portrays examples of Heaven and Hell via Death, Fate, Nature, War, Time, Good-God, and Evil-Devil. Robert A. Heinlein offers a yin-yang version of Hell where there is still some good within; most evident in his book Job: A Comedy of Justice . Lois McMaster Bujold uses her five Gods 'Father, Mother, Son, Daughter and Bastard' in The Curse of Chalion with an example of Hell as formless chaos. Michael Moorcock is one of many who offer Chaos-Evil-(Hell) and Uniformity-Good-(Heaven) as equally unacceptable extremes which must be held in balance; in particular in the Elric and Eternal Champion series. Piers Anthony di seri inkarnasi dari Kekekalan potret contoh surga dan neraka melalui Tewas, nasib, Alam, Perang, Waktu, Baik-Allah, dan Evil-Devil. Robert A. Heinlein menawarkan Yin-yang versi neraka di mana masih baik dalam beberapa; paling nyata dalam buku proyek: A Comedy of Justice. Lois McMaster Bujold dia menggunakan lima Tuhan 'Bapa, Ibu, Anak, dan Daughter Bastard' dalam kutukan Chalion dengan contoh neraka sebagai berupa kekacauan. Moorcock Michael adalah salah satu dari banyak yang menawarkan Chaos-Evil-(neraka) dan Penyeragaman-Baik-(surga) tidak dapat diterima sama seperti yang terlalu tinggi yang harus diselenggarakan dalam keseimbangan; khususnya di Elric dan Abadi Champion series.

1 komentar:

Amisha mengatakan...

Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut